Isnin, 8 Oktober 2012

Meggie Goreng

Assalamualaikum dan salam sejahtera buat semua... 

Dah breakfast? permulaan minggu ni macam malas jer kan...dua hari bercuti, nk bukak kedai balik pun rasa liat jer... takpe...ambik mood dulu...meh pekena meggie goreng sebagai breakfast pagi ni


Bahan-bahan
1 bungkus maggi kari
2 ulas bwg putih
1 biji bwg merah
1 sudu besar cili kering kisar
1 biji telur
1/2 biji tomato
1/2 biji tauhu goreng dihiris nipis
fishball, fishkek dan cucur udang (jika suka)
daging/ayam/udang
Sayur sawi dan taugeh
Kicap sikit
Gula, Garam

Cara-cara
1. Maggie direbus hingga masak dan toskan airnya
2. Tumiskan bwg putih, bawang merah dan cili kisar
3. Bila bau dah naik , masukkan ayam/udang/daging. Masak sampai empuk, kemudian masukkan tomato, tauhu goreng dan sayur
4. Masukkan telur kemudian hancur2kan, diikuti dengan perencah kari Maggi
5. Bila semua dah sebati bersama , masukkan maggi yg telah direbus td kemudian letak sedikit kicap. Boleh tambah garam kalau kurang masin.
6.Siap

 Dah tak sabar nk makan...kalau tak, boleh gak tambah dengan telur goreng mata. Sure lagi sedap kan

Jemput makan !!!



♥ ♥ ♥

7 corat coret:

Gee® berkata...

Sedapnya meggie goreng... i like!

Sari Yusa Ibrahim berkata...

rajinnya, kalau saya lebih suka yang rebus jer pecah telur sebiji.. hehe. Malas sebenarnya..

Sheila Shafeareen berkata...

salam heee sama yee pg ni manu kita maggi goreng..sehati sejiwa gitu heeee...sdp kan mkn panas....

mala berkata...

dah duduk jauh ni maggie goreng pun nmpk sungguh menyelerakan. mcm tak dak maggie kat sini hehehe

dZana berkata...

menyelerakan... sepinggan tak cukup ni..

TiranaAduka berkata...

ops.. Sendawa kt sini

wanie yusof berkata...

tliur ar tgk maggi goreng nih...sume ade...prut xlpr jd lpr..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...