Rabu, 3 Oktober 2012

Biskut Suji Salju

Salam...satu lagi biskut yang tak sempat CK buat untuk raya ari tu...baru hari ni merajinkan diri membuatnya setelah semua bahan2 tersedia. Hehehe.... (rajin ke :p )
Sebenarnya pagi tadi CK siapkan tempahan pavlova...jadinya ada banyak kuning telur... fikir punya pikir, boleh la buat biskut yang menggunakan kuning telur. 


Bahan-bahan
A.
150g minyak sapi
100g butter
100g gula castor
1st esen vanila
1 biji kuning telur


B.
100g cornflakes - kisar halus
100g tepung jagung
50g tepung suji
280g tepung gandum 


HIASAN
150g tepung susu
50g gula icing


Cara1. Sebatikan semua bahan A
2. Masukkan semua bahan B dan uli menjadi doh yg lembut.
3. Canai dan terap. Bakar pd suhu 150 selama 25' (ikut oven masing2 eh)
4. Dah masak, sewaktu masih panas gaulkan dengan campuran susu dan icing 
 Time nk gaul dengan susu ni, sibuk jer si Rayyan tanya.."tu susu dia ke? (sbb guna mangkuk kegemaran dia, mangkuk boboi boy )  " heheh...takkan la !!! 

Sedap jugak biskut ni... ada rasa lemak2 manis dan wangi bau minyak sapi.


 sebelum balang ditutup


last2...dapat banyak ni yer (setelah banyak yang dah kena ngap sebelum sempat sejuk ) ...cukup la kan...bukan nk buat biskut raya aji pun... hehehe...


♥♥♥

3 corat coret:

rahel berkata...

Nampak sedap suji salji ni..boleh buat nanti tuk raya haji..

mama sara nur berkata...

assalam ck
dah siap biskut raya haji ni, blhlah nanti pergi umah ye he hr

Fuat Gencal berkata...

Ellerinize, emeğinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

Saygılar..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...