Jumaat, 13 Julai 2012

Sambal Ikan Bilis Belimbing

Salam...

Hari ni CK suka ati, sebabnyer, dapat rilex dan rehat sambil masak2 makanan kegemaran. Dan inilah salah satu lauk pembuka selera untuk orang yang tengah demam...


Belimbing buluh ni pemberian teman CK, jeles gak bila tengok dia masak lauk sambal bilis belimbing ni...kecur air liur....dah hari sabtu lepas, dia bawaklah belimbing ni....tukar dengan pavlova CK....hahaha....

Nk masak sambal ni senang jer...buat la sambal tumis ikan bilis macam biasa, cuma jangan masukkan air asam jawa dalam sambal tumis tu. Gantikan dengan buah belimbing buluh ni... sedap wooo...rasa masam2 nyer memecah selera...uish...takleh nk discribe laaa....

Ok...CK nk makan ni....Jebat pun dah balik sembahyang Jumaat tu.... Daaaaa !!!



♥♥♥

7 corat coret:

Ucu Faridah berkata...

nak jugak tukar2 pinggan boleh...?
ucu bagi pinggan isi angin, ck balas dgn pinggan isi sambal bilis...

aiiii bila tengok jebat jer terus nak stop ke ck....??

Sheila Shafeareen berkata...

hai Ck pehh mmg terliuq negok hilang diet kejap heheh biasa buat sambal belacan belimbing buluh...ok nnt nak try sambal tumis belimbing pulak..tunggu pokok buah belimbing belakang tu be buah....

Zaliedana berkata...

Assalam kak..wah da kelainan letak belimbing lam sambal bilis ni,selalunyer wat msk lomak jer,wah kecur air liur lak bla tgk buah yg msm2 nih..sy wat smbl bilis juga arini,nk boh lam roti,hehe..

rahel berkata...

Wah..
Pertama kali dengar ikan bilis disambal dg belimbing...pastinya menggamit selera...leh mkn byk nasik..hehe..

Nuwairani Ismail berkata...

hahah! akak bercerita, kite pulak yang tiba2 berair mulut. dah boleh bayang macam mana rasanya tu. selalu kita makan ni dalam masak lomak cili api je. dalam sambal belum try lagi

hana berkata...

salam 'kakak apam'.... nak tempah apam doploh biji boley?? kekekekeke.. tahniah dah jd tokey skrg!chaiyokk chaiyokkk

sambal ko nih buat aku menjejes satu baldi!! huh!

Leen Loyangkuih.com berkata...

huwaaa!!!! aku suka sambal niii....napelah ko tak duk sebelah umah aku..haha!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...