Sabtu, 25 Februari 2012

Gulai Tempoyak Talapia Merah

Salam...

Ikan Talapia Merah memang banyak kat rumah ni, cuma tuannya jer payah bagi (errrr..kedekut betul si Jebat tu) Hari ni time dia cuci kolam, mintak la sekor, itupun dia bagi yang kecik jer...cukup laaa

Sebelum ni tak pernah lagi buat gulai tempoyak. Pertama kali makan gulai tempoyak ikan talapia ni kat rumah cikgu Wati. Sedap la plak...teringat2 sampai sekarang. Dan hari ni, buat la sendiri


Resipi gulai tempoyak boleh tengok sini yer 

Lauk lain, sambal udang petai , biasa laa..kegemaran anak dara CK.

Ni plak lauk kegemaran CK, masak lemak pisang muda. Lama tak makan. Kat kedai pun payah jumpa. Teringin punya pasal, buat la sendiri. Cuna pisang lemak manis. Beli seikat kecil jer... Rencah dengan ikan bilis.

Selesai sudah makan tengahari kami sekeluarga. Opsss...ada ikan kembung rebus goreng sekor. Untuk anak2 ada ayam goreng....




4 corat coret:

Kak Sam berkata...

sedapnya gulai tempoyak. lama dah tak makan

♥♥azatiesayang ♥♥ berkata...

salam Noorma..sedapnya juadah tghari ni ya..TP tang gulai tempoyak ngan sambal udang petai tu,kat umah ni HB xbg masak sbb dia tk suka baunya :(

mama sara nur berkata...

assalam
lum penah makan ikan talapia merah wat gulai tempoyak, selalu goreng sambal dan bakar je he he tp leh cuba ni bila blk kg he he
kat kg memang byk satu kolam he he

Cendana Kasih berkata...

Kak Sam - kat rumah saya kena jarang2 buat, sbb stok tempoyak terhad...hehehe...

Kak Atie - hubby saya suka plak tempoyak...tp tang rebung tu yang dia tak suka..

Sara Nur- waaa...ada kolam yer..sure seronok...kena pancing dulu pastu baru masak...hehehe...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...