Khamis, 22 September 2011

Dikala Malas, dikala Sibuk

Salam...minggu yang sibuk, sbb tu CK tak posting apa2 pasal memasak minggu ni. Sibuk dengan segala tempahan frozen food, coklat dan kuih muih. Paling banyak kuih-kuih frozen la. Hari-hari dok kupas kentang, lenyek keledek dan uli tepung. Sekali pandang rumah ni dah macam kilang. Dan CK plak start keje pukul 7 pagi habis 3 petang...kan dah macam shif pagi tu...hahaha...namun, Alhamdulillah... syukur dengan pemberianNya.


Ini aje lah yang mampu dimasak untuk keluarga. Nasi goreng, dan sup tulang. Dan bagi CK plak, bila dh start wat keje tu, makan minum dah tak heran. Paling penting kena siapkan tempahan pada masanya. Nasib baiklah suami dan anak2 pun faham.

Sabtu ni CK ada perjumpaan Hari Raya di UM, so tengah bercadang2 nk buat kek coklat dan cheese tart untuk kawan2.

Dan hari Ahad plak, CK ada jemputan lagi, kali ni di Putrajaya plak. Kawan masa sekolah dulu bertunang, skali ngan Majlis Hari Raya. Tapi pada hari tu jugak CK kena siapkan tempahan apam polkadot. Kawan CK akan datang ambik pada petangnya, skali datang beraya... ermmm...mcm mana ek?? ..masa oh masa !!!




5 ulasan:

Anna Qawina berkata...

bizinya ko eh..bila nak rasa makanan yg ko masak nih..hihi

zarina berkata...

Kawan masa sekolah? Aku kenal ke?

Sheila Shafeareen berkata...

Salam Allhamdullilah seronok mendegarnya...rezeki jgn di tolak

Cendana Kasih berkata...

Ana- datang la rumah, sure leh rasa punyer...tp kena calling2 la dulu...kang tak pasal2 aku jamu air coke jer... hahaha...

Zarina- ni kawan masa sekolah rendah, budak karai

KAk Sheila- betul kak, rezki, rezki !! hehehe...

Nuwairani berkata...

nampak sedap sgt sup tulang tu. dengan aksesorinya lagi....dah terbau2 sampai ke sini.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...