Isnin, 9 November 2009

Lampam Lemak Cili Padi

Salam sume!!

Ini juadah hari ni, sampai ler ke malam. Kat sini tgh hujan, nk tgk tv mmg tak dapat siaranlah...so layan jer lah tenet ni...sib baik coverage dikala hujan ni ok plak.....

Hari ni masak lauk paberet laki ku...Gulai Lemak lah...apa lagi. Dah alang2 menangguk ikan lampam dalam kolam tu, kaut ler skali ngan ikan talapia...buat goreng sambal....

Resepi macam biasa. Citarasa orang negeri sembilan. No bawang, no serai. Just cili padi and kunyit hidup jer. Kali ni letak terung plak kat dalam kuah tu. Kalo ada belimbing buluh mesti lagi kick kan....

Bila dah masak lauk pedas, untuk anak2 kenalah ada lauk diorang. Inilah lauk yang tak jemu2 dimakan oleh anak2 ku. Daging Goreng Kunyit.

Ikan talapia berlada. Guna cili padi hijau jer...pehhh...pedas giler...

13 corat coret:

a.z.r.i.n.a.03.07 berkata...

Pilihan kita adalah no. 2 !.. Ikan sungai kita tak makan lahhhhh...

lunch tadi baru mkn tp kacang panjang + hati+ hempedal goreng kunyit..

Noorma Ismail berkata...

azrina- saya ni tolak batu ngan kayu jer..apa benda yang boleh dimakan, saya telan..he,he....

Azura Suhaimi berkata...

kak nak tambah nasik gi sedap2 lauk tuh...terliur dah ni ;)

blogresipi berkata...

bestnya dapat makan ikan fresh cam akak.. masak lomak ngan talapia berlado tue memang mengancemmm laaa...

kakchik berkata...

ooo baru kakchik tau org nogohi tak guna bawang dan serai dlm masakan lemak.
tambah satu ilmu.

Noorma Ismail berkata...

Azura- kalo nk makan ikan air tawar ni, jemputlah datang umah akak..gerenti ado !!

Ijan-mmg fresh pun, tangkap kat kolam, terus siang dan masuk periuk..he,he,,,,

Kakchik-ye kakchik, masak lomak cili padi n9 mmg pedas berapi, sbb tu tak letak bawang, dll....

E-na berkata...

waaa sedapnya ikan fresh dari kolam! Pos sini sket...he he

Noorma Ismail berkata...

Ena...kalo nk yg fresh, kena datang tangguk sendiri kat umah..takde caj,,tp kalo nk pos yg salai boleh ler...he,he...

ezadlieza berkata...

Waduh waduh..lagi lama gambo ni tertepek..selagi tu ler ayor liuk lieza dok leleh..bahaya tul nih...ni mkn dgn ulam petai..sambal belacan..pergggghhh...

Noorma Ismail berkata...

Eza-alaa...jangan ler cakap pasal ulam-ulam sambal belacan..akak lagi ler meleleh...sini payah jumpa ulam2, setakat timun ngan kacang botol tu ada ler..

Tanpa Nama berkata...

Concur Our Spiritless Prices at www.Pharmashack.com, The Unequalled [b][url=http://www.pharmashack.com]Online Dispensary [/url][/b] To [url=http://www.pharmashack.com]Buy Viagra[/url] Online ! You Can also Witness Protuberant Deals When You [url=http://www.pharmashack.com/en/item/cialis.html]Buy Cialis[/url] and When You You [url=http://www.pharmashack.com/en/item/levitra.html]Buy Levitra[/url] Online. We Also Be subjected to a Unforgettable Generic [url=http://www.pharmashack.com/en/item/phentermine.html]Phentermine[/url] As a preservation to Your Nutriment ! We Patronage away Socking swig put down [url=http://www.pharmashack.com/en/item/viagra.html]Viagra[/url] and Also [url=http://www.pharmashack.com/en/item/generic_viagra.html]Generic Viagra[/url] !

Tanpa Nama berkata...

I read this forum since 2 weeks and now i have decided to register to share with you my ideas. [url=http://inglourious-seo.com]:)[/url]

Tanpa Nama berkata...

It isn't hard at all to start making money online in the undercover world of [URL=http://www.www.blackhatmoneymaker.com]blackhat marketing[/URL], Don’t feel silly if you don't know what blackhat is. Blackhat marketing uses alternative or little-understood methods to produce an income online.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...