Sabtu, 22 September 2012

Nasi Lemak Pelangi

Salam...selamat pagi kepada pengunjung hari Sabtu ni. Dah breakfast? Pagi ni CK buat nasi lemak....dan nak cantikkan lagi nasi lemak ni, CK letak kaler plak..jadilah Nasi Lemak Pelangi (gelaran diberi leh anak-anak)


Takde sebarang lauk special, cuma sambal tumis ikan bilis, telur goreng mata kerbau dan paru goreng rangup. Timun dan kacang goreng pun takde...tak sempat dah nak buat...
Macam biasa, kalau masak nasi lemak CK suka tumbuk bwang merah, bawang putih dan halia. Titikkan sebatang serai dan masukkan ke dalam periuk nasi bersama santan. Letak secubit garam dan masak ler nasi macam biasa. Haaa...daun pandan jangan lupa yer....takbleh letak daun kunyit/daun magga plak tauuu....hehe


Tak brapa nk pelangi lah ... CK letak 3 warna jer, hijau, kuning dan merah


♥♥♥

5 corat coret:

Hafizah Mohamad berkata...

nampak sedap nasi lemak pelangi tu...fiza pun ada try buat juga nasi lomak ni tp x jadi...ada org komplain kata x sodap...ha ha ha...pasni bleh try la resepi ni...=)

Cik Puan Izan❤ berkata...

dah lama teringin nak buat nasi lemak kaler2 gini tapi kalau mls takleh kata apa la kan...hehe

Marsita yahya berkata...

Salam perkenalan, tak pernah lak buat nasi lemak yg ada kaler cam ni...boleh la cuba nanti...

rahel berkata...

Nasi lemak pelangi...waw...idea baru ni..leh cuba nanti..

AimyAzeefAzfar berkata...

sedapnye nasik lemak warna warni ni...idea utk ngorat anak saya makan nih :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...