Selasa, 18 Oktober 2011

Pasta

Salam... bersua lagi setelah banyak hari berehat.

Hari ni masak pasta kegemaran anak2. My Jebat mmg tak pandang segala pasta ni. So time dia outstation, bolehlah masak mende2 yang dia tak makan. Dan time dia takde jugaklah CK tak masak menda2 yang dia suka makan....erm...konfius?? lantak korang ler...hahaha...

Kali ini CK guna pasta linguine (entah ler...tertulis macam tu kat bungkusannya ) untuk sosnya plak CK guna jenama Kimball yang dalam botol tu.

Mula2 CK rebus pasta, dan toskan. Pastu panaskan sos pasta segera Kimball. Tambah plak sikit air dan daging cincang. Disebabkan CK suka cendawan, so bubuh la 2, 3 ketui cendawan butang. Tambah plak hirisan nenas dan carrot sikit. Biar kuah pekat sikit dan tutup apinya. Tuang atas pasta tadi.

Selalunya CK main campak dan gaul jer pasta bersama sos, tapi kali ini versi malas,dan tak sangka plak anak2 suka makan cara cenggini. Ermmm...OK la kan. Daripada lapar !! hahaha


Ok...sampai sini dulu.... !!!!

Ujan kat sini, nk layan movie la kejap





4 corat coret:

Aida Azryn berkata...

makanan faveret aida ni. :D

Nieza berkata...

sedap ni...i like pasta!..:)

intan morsalin berkata...

dah lama x makan pasta....huhuhu...bila nak msk sdiri ni..

nuwairani ismail berkata...

kalau di rumah nani memang akan sentiasa ada stok sos kimball n pasta ni. kirenye kalau dah M sangat nak masak, bahan2 ni boleh main campak2 je dalam kuali. hihih

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...