Khamis, 14 November 2013

Roti Jala & Kari Ayam

Salam Rabu buat sahabat alam maya semua...

Pagi ni CK mem'breakfast'kan anak-anak (uish...ayat hancus kan... ) erti sebenar- bagi anak2 makan sarapan pagi dengan roti jala... hehehe...  semalam buat kari ayam, so ada banyak lebih... dan roti jala frozen mmg dah sedia ada dalam esbox... waaa...senang keje kan... siap satu menu... hahaha


ROTI JALA
Bahan:
1 kg tepung gandum
1/2 cawan minyak masak
1/2 cawan santan cair
1 bj telur
1 sk garam halus
Air secukupnya
Sedikit pewarna kuning

Caranya :
Dlm bekas besar satukan semua bahan. .. CK pakai blender jer... 
Agak2 la airnya agar tidak terlalu cair dan tidak terlalu pekat...
Adunan seperti kuih ketayap
Dah siap, bolehlah menjala di atas kuali leper non stik




pagi ni hanya sempat panaskan kari ayam jer laa...stok kuah durian pun ada lagi dalam esbox tu (pemberian kawan CK, datin Siti Suhaida) so sebelah petang nanti boleh repeat dengan kuah durian plak



Ok...sampai sini dulu... selamat bersarapan buat semua kawan2. 



4 corat coret:

mala berkata...

mala pun nak buat roti jala petang nanti utk jamu aktiviti halaqah orang lelaki kat rumah ni.

Gee® berkata...

Sedapnyaa....dh lama tak makan

~emi~ berkata...

Bestnya roti jala. Dah lama x makan. Huhu

btw akak jom singgah ke blog sy :)

Kerull Nazeem berkata...

Assalammualaikum
Aloo ck..whoo lama aku tak ziarah ko wei...ntah ingat ntah tidak kat aku..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...