Selasa, 14 Ogos 2012

Sagu Seronok....eh...bronok

Salam.... petang ni CK buat kuih sagu merah (panggilan anak2...) disebabkan diorang suka sangat makan kuih ni, maka mama diorang pun seronok la nk buat kuih ni...dan ia pun dipanggil sagu seronok...hahaha....


Dalam seminggu, mesti dua kali buat kuih ni... kat rumah CK ni, setiap kali berbuka wajib ada kuih manis dan kuih pedas. Dan hari ini ada kuih sagu dan digandingkan plak dengan popia goreng.


Untuk buat kuih ni, CK tak ikut resipi sangat...ambil secawan sagu dan rendam bersama 2 cawan air, sirap merah+esen rose... biar kembang sekejap, pastu toskan sedikit airnya. Campur 1 sudu tepung jagung, gula pasir dan gaul rata.
Kemudian, kukus sampai masak. Sejukkan dan bolehlah dipotong dan gaul bersama kelapa parut. SIAP





Sebahagian order hari ini. Sapa kata bulan pose takde orang nk makan cheese tart? ada gak laaa....Ada adik tu  teringin sampai tak sempat dah nk tunggu raya...hahaha.... nk makan dengan makwe time berbuka katanyer....hahaha.... baiknyer dia.....time CK dulu, takde pun bang Jebat ingat nk karipap walau seringgit....hampeh!!!

*** ada gak satu dua yang merkah...rapuh sangat kulitnyer kot....yang merkah mcam tu biasalah...akan masuk perut CK ler...hehehe..... bestnyer !!


♥ ♥ ♥

1 corat coret:

mama sara nur berkata...

selamat hari raya aidilfitri
maaf zahir batin

kalu blk Kg singgah ke kg ye

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...