Isnin, 6 Julai 2009

Sambal Goreng Talapia

Sejak jadi pengusaha keli ni, tak mo makan keli dh..bertukar plak pada ikan talapia...Ni dapat dari kawan Hang Jebat (juga pengusaha ikan talapia) Dia bagi dua ekor, sekor dh buat masak lemak cili padi, ni ada sekor lagi aku buat sambal la plak..sedap..ikan 100% organik (bermakna diberi makan palet sepenuhnyer..takde lah bagi makan perut ayam mcm yg jual kat pasar tu...)


best dapat makan ikan fresh. Dia jual rm10.00 seekor. Memang besar ikan tu. Untuk pasaran restoren cina area Hulu Klang. Tapi dia bagi jer 2 ekor kat aku. Sebabnyer dulu kami bagi kat dia benih talapia...so bila dh besar, boleh ler kami merasa. Thanks Lan


Hati Ayam Berlada. Campur sikit ngan kacang panjang.


Sayur bayam goreng. Ada la kuah sikit untuk Irfan.


Sambal minang cili hijau. Ari Ahad lepas masa pergi Hulu Langat, ingat nk singgah la kat restoren paberet kami tu, tp tutup la plak...so hari ni buat la sendiri sambal hijau ni...




Demikianlah menu untuk hari ini. Menu simpe jer. Hari ni aku bz ker? entah la..nk shopping skit..almaklum bulan depan dh nk puasa. Ni buat persediaan sikit2 la....Ok bye sume..Selamat Menjamu Mata di blog aku nih...


2 corat coret:

blogresipi berkata...

Salam Akak... nak tanya,akak mengusaha keli ke? akak ada jual tak keli salai ke, keli yg dah packing yg tahan lama ke... apa2 yg berasaskan keli la... kalau ada saya nak order.. boleh tak?- Ijan (farizanahmad@yahoo.com)

zai@umiaiman berkata...

cm ner nk wat sambal minang tu cm sedapp .. tingin nk cuba

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...