Rabu, 19 April 2017

Murtabak Inti Kurma Ayam Cheese

Assalamualaikum...berjumpa lagi...... Hari ini CK share lagi resipi murtabak mudah. Kali ini menggunakan inti kurma ayam plak... CK mmg suka murtabak. Tapi tiap kali beli kat pasar malam, ada jer tak kena, dengan masinnyer, banyak bawang dll. Jadinya, lebih baik buat sendiri. Puas hati kan. 

Kali ini, tambah cheddar cheese dan mozzarella cheese....perghhh...bila tarik tu bertali2..lemak2 berkrim...hahahaha.... 



Apa yang penting, perlu ada

* Instant Paratha
* Kari Ayam/Daging
* Telur
* Bawang
* Sayur2 jika suka (CK suka letak kobis yg diracik halus, daun sup dan daun bawang)
* Mozzarella dan Cheddar Cheese (utk yang suka cheese laa)



Mula2, isi ayam disiat halus. Ambik sikit kuah kari tu. Letak dalam mangkuk
Pecahkan telur 2 bijik.
Tambah bawang besar yg dipotong dadu dan sayur2 jika suka.
Perisakan dengan garam.
Gaul semua bahan dan ketepikan

Ambil sekeping roti paratha (dinyahbekukan dulu)
Letak di atas papan canai yg diratakan sedikit minyak masak
Tekan2 sikit paratha hingga menjadi nipis dan lebar
Letak inti ayam yang disediakan tadi. Tabur cheese
Bungkus cantik2 dan pindahkan ke kuali leper
Masak hingga garing/inti dalamnya masak

Kuah bawang merah
bawang merah
gula
cuka
pewarna merah
air panas
**satukan semua bahan, dan biarkan sekejap.




























Ok...sampai sini dulu.....  kalo teringin gak nk cari murtabak sedap, pegi lah RnR Uniten, kat bulatan tu...ada kiosk murtabak sedap... perghhhh...gerenti puas hati...rm6.00 sekeping... tapi dah 2 kali CK pegi takde rezeki nk beli sbb budak tu tak niaga. Tak tau la skrg kalau harganya dh naik

0 corat coret:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...