Khamis, 7 Ogos 2014

Binga Pandan


السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ 




bingka ni mmg sedap, lembut dan terasa lemak berkrim nya.... so apa tunggu lagi...cuba laaa



Bahan bahan
2 cwn tepung gandum 
3 biji telor
2 kotak santan kara yg kecil
1 cwn air daun pandan
1 cwn air
1 cwn gula
1/2 sd teh garam
bijan utk tabur atas


Cara-cara
Satukan semua bahan
Glis acuan, dan masukkkan bahan tadi dalam acuan
bakar suhu 180°c 45-50 api atas bwh hingga  masak

Ck suka yg garing2 sikit, sbb suka makan kerak2 dia...nyum,nyum 



Ok...selamat mencuba

5 corat coret:

Sidratul Muntaha berkata...

dulu arwah mbah weok rajin buatkan klu ade kenduri dgn raya
le ni takde dah
and takde sorang pun cucu dia yang boleh buat sedap gaya gini mcm dia
meleleh la air liur tgk kuih ni

asyifa mustaffa berkata...

Oh bingka ni mmg sedap!

mama sara nur berkata...

Selamat hari raya
Maaf zahir batin
Feberet en abe kita ni Ck

inahar ali berkata...

SHRMZB wat CK sekeluarga ye..muuaah!!

Cendana Kasih berkata...

Sidratul: saya suka kuih ni, tp anak2 dan suami tak brapa suka laaa....huhuhu.... dulu arwah opah saya buat bakar ngan sabut kelapa, lagi best kan

Assyifa: yer, sedap dan penuh lemak berkrim...hahaha

Mama Sara Nur : slamat hari raya juga buat Sara...ari tu kita balik batu kurau, lupa nk contack sara

Doc Ina : amboi kak...very the ringkas...hahah...Slamt hari raya juga buat akak sekeluarga :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...