Sabtu, 9 Mac 2019

Tempat Makan Lesehan Seri Kembangan (errrm...hampes)

Semalam lepas hantar anak tuisyen, Ckak dinner la kat satu tempat makan ni. Sebelum ni dah pernah pegi, not bad la Nasi Ayam Penyet nyer. Konon hari ni nak repeat laaa , tapi kunjungan kali ini agak mengecewakan. Kenapa?? mari baca seterusnya 



Namanya nasi goreng gila. Rasanya pun gila😂 hahaha.. Sebaik sahaja sampai, sudah terbau aroma hangit. Errmmm.... mungkin encik suami tidak perasan kerana asyik bermain game di telefon bimbitnya.

Terus akak ambil sudu dan merasa. Sah !!! Warnanya yang agak kehitaman berjaya menyembunyi kejadian hangit yang berlaku, namun tidak dari segi rasa.

Hendak ditukarkan dengan yang lain?? tak perlu rasanya, kerana entah bila pula hidangan seterusnya dapat dihantar, kerana masih ada 3 meja pelanggan yang sedang menanti pesanan mereka.

Encik suami mula menjamah. Dia memandang. Errrm... hangit katanya. Tak mengapa, dia makan jugak laaa.... Keseluruhannya, rasa agak mengecewakan. Nasi gorengnya MANIS !!! seumur hidup belum pernah merasa nasi goreng manis. Ini kali pertama.

Nasinya juga basah. Mungkin baru dimasak dan terus digoreng untuk pelanggan. Perencah didalamnya juga tidak segar. Udang dan sotong menggunakan stok lama.

Hidangan kedua pula ialah bakso. Akak memesan BAKSO SUHUN. Fuh...tak pernah makan begini, suhunnya berwarna biru. Yang yang paling mengecewakan, ada terasa bau plastik yang kuat. Bukan setakat bau, kuahnya juga terasa bahan plastik.

Masa bayar akak tanya la, kenapa warnanya sebegitu..

Si penjual memberitahu, 'Oh...di Indonesia memang bakso suhun warna biru."

Ok.. Ok laa...tp kenapa suhun rasa plastik? Tuan kedai hanya tersengih. Akak memang tak boleh telan. 
Kuahnya pun terlalu banyak penambah perisa. Bau lipas pun ada.. Errrr... Harap tidak sakit perut keesokan harinya 😂😂

Balik jer dari makan, terus akan bancuh minuman fiber untuk detox kembali segala bahan yang telah dimakan tadi. 


Image result for jalan2 cari makan


Kesimpulannya, hidangan yang disediakan memang seratus peratus gagal memenuhi selera pelanggan. Akak melihat juga meja sebelah, ada beberapa hidangan terbiar begitu sahaja tanpa dihabiskan. 

Tidak dinafikan pengaruh media amat penting dalam mempengaruhi sesuatu perniagaan, namun tak perlulah  meletakkan harapan terlalu tinggi jika sesebuah restoren itu telah tersiar dalam mana-mana rancangan tv. Restoren ini pernah mendapat liputan rancangan Jalan-Jalan Cari Makan oleh TV3, dan beberapa minggu kemudian dalam MHI pula. 

Buat pemilik restoren TEMPAT MAKAN LESEHAN, anda perlu memantau setiap menu yang dihidangkan setiap hari agar menepati setiap aspek piawaian perniagaan anda.  Tidak perlu terlalu mengejar berapa banyak keuntungan kerana kepuasan pelanggan itu lebih penting bagi memastikan perniagaan anda bertahan lama.

12 ulasan:

淫娃免費視訊聊天室 berkata...

a片女星
線上免費試看短片a片
情色a片
校園美女影音視訊網
a片
Jav免費a片
影音視訊美女
彩虹情人視訊交友網
視訊網愛聊天

شركه نظافه بالدمام berkata...


تبحث عن شركة متخصصة فى خدمات التنظيف بالدمام بافضل المعدات والسوائل وثقة تمة فى العمل ودقة فى النتائج كل هذه المميزت توفرها شركة الجنرال الشركة الافضل والامثل فى الخدمات المنزلية بالدمام وبما اننا الشركة الافضل والامثل بدون منافس سوف نسعى لتوفر افضل الخدمات باقل تكلفة وبقدر كبير من الاهتمام والدقة عزيزى اينما كنت فى اى منطقة ا وحى تابع لمدينة الدمام اتصل بنا وسوف نصلك فى الحال شركة االجنرال للخدمات المنزلية
شركة نقل عفش بالدمام

شركة تسليك مجاري بالدمام

شركة مكافحة حشرات بالدمام

شركه تنظيف منازل بالدمام ومجالس وكنب وشقق

شركه مكافحه نمل ابيض بالدمام بافضل المبيدات

شركه تنظيف مجالس وكنب بالدمام بافضل مواد التنظييف

شركه تنظيف خزانات بالدمام مع التعقيم والغسيل

شركه تنظيف سجاد بالدمام

شركه تنظيف شقق بالدمام وفلل وقصور



على جمال berkata...


لذلك تحرص شركتنا ارخص شركة مكافحة حشرات بالرياض كأفضل الشركات الموجودة فى الرياض على التخلص من جميع الأفات الشرسه مثلا الفئران وغيرها من القوارض التى من الممكن ان تكون سبب فى تدمير اغراض اى منزل او قد تسبب بعض الامراض اونقلها.شركة مكافحة الناموس بالرياض_شركة مكافحة البق بالرياض_شركة مكافحة الوزغ بالرياض_افضل شركة مكافحة الفئران بالرياض_شركة مكافحة الحمام بالرياض

آدم berkata...


خدمة تقدمها شركة تسليك مجارى بالرياض
تسليك مجاري بالضغط - تسليك مجاري المطبخ - وايت صرف صحي بالرياض - تسليك مجاري بالرياض - تسليك المجاري بالاسيد - تسليك المجاري بالملح - تسليك بالوعة المطبخ
شركة تنظيف مكيفات بالرياض
تمتلك افضل الطرق والمعدات في تنظيف الواحدات الداخلية والخارجية للمكيفات توفر تنظيف المكيفات الاسبلت الفريون الكاست شركة غسيل مكيفات توفر خدمة تعبئة الفريون بسعر مميز شركة نظافة مكيفات تساعد علي رفع كفاءة التشغيل مرة اخري

Lenovo Service berkata...

Lampung
Lampung
youtube
youtube
lampung
Bisnis
indonesia
lampung

Nino Nurmadi berkata...

Bisnis Online
- Peluang Usaha -
Bisnis Sampingan Modal Kecil -
Peluang Bisnis -
Bisnis Modal Kecil

Nino Nurmadi berkata...

https://water.weather.gov/ahps2/nwsexit.php?url=http://www.ninonurmadi.com
http://www.bshare.cn/share?url=http://www.ninonurmadi.com
http://wireless.fcc.gov/cgi-bin/wtbbye.pl?http://www.ninonurmadi.com
https://planning.dot.gov/PageRedirect.asp?RedirectedURL=http://www.ninonurmadi.com
ninonurmadi.com
ninonurmadi.com

Service Center Blackberry berkata...

Kursus Service HP Lampung
Kursus Service HP Lampung
Kursus Service HP Lampung
Kursus Service HP Lampung
Kursus Service HP Lampung
Kursus Service HP Lampung
Kursus Service HP Lampung
Kursus Service HP Lampung

ninonurmadi.com berkata...

Service Center LG
Kursus HP Lampung
Kursus Service HP
Service Blueberry
Kursus Service HP Bekasi
Service Center
Service iPhone
Service iPhone
nino nurmadi

Nino Nurmadi berkata...

ninonurmadi
Lampung
Jakarta
Lampung
Jakarta
iMo
Handphone
Service
Kursus

الرحمه للتنظيف berkata...


شركة المثالية للتنظيف بالاحساء
شركة تنظيف مسابح بالاحساء
شركة صيانة مسابح بالاحساء
شركة تنظيف خزانات بالاحساء

الرحمه للتنظيف berkata...


شركة تنظيف منازل بالخبر
شركة تنظيف مسابح بالخبر
شركة تنظيف مكيفات بالخبر

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...