Sabtu, 7 Februari 2015

Reunion dan sambal belacan best

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ


Salam Sabtu buat semua kawan2.... selasa lepas dikala penganut agama Hindu merayakan Thaipussam, kami geng2 Media UMKL 1996-98 membuat perjumpaan kecil setelah sekian lama tak jumpa. Mmg havoc habis laa...gelak tak henti.


 Macam biasa, kalau ada perjumpaan, temanya mestilah pot luck. Bukan takmo buat kat hotel/kafe, tp kami semua ni kalo sembang tak sedar diri...kalo kat hotel, of course la takbleh gelak/sembang kuat2... hahahaha....


Juadah istimewa hari itu ialah Nasi Dagang, dimasak oleh Ana Balqis, seorang novelis/penulis skrip/penceramah/pensyarah (errrr...banyak kerja dia, sampai tak terkira di sini)


Dua orang pensyarah... sorang kat Lim Kok Wing, sorang lagi kat UM, Dr.Siti Ezaleila yg merupakan pelanggan tetap CK.. hahahaha.... 




Di sini lah bermulanya persahabatan kami. Di Jabatan Pengajian Media Universiti Malaya. Masing2 telah mencipta kerjaya besar, tp bagi CK dan Siti Suhaida, kami memilih untuk goyang kaki di rumah, tp menerima elaun tahap degree.... hehehehe....


Masa sembang2 tu, sempat jugak CK risik resipi sambal belacan kak Ijan (Ana Balqis) yang sedap tu. Meh CK share resipinya di sini


Sambal Belacan Kak Ijan
Bahan-bahan
-3 biji cili merah
-5,6biji cili padi -lebihkan jika suka pedas
-1 inci belacan
-2 ulas bawang merah kecil
-1 ulas kecil bawang putih
-2 biji limau kasturi
-sedikit air asam jawa
-gula, garam secukup rasa

Cara-cara
cili merah, cili padi, belacan, bawang merah dan bawang putih dibakar sekejap. Bawang dibakar bersama kulitnya, kemudian disiat kulitnya 
tumbuk semua bahan2
perah air limau kasturi. Ambil kulitnya dah hiris halus. Masukkan ke dalam sambal tadi, dan gesek perlahan bersama cili dll agar sebati.
Letak air asam jawa. Perasakan dengan gula dan garam. Siap





2 corat coret:

Dewi Aja berkata...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Oh ya, di sana anda bisa dengan bebas mendowload music, foto-foto, video dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

IBU PUSPITA berkata...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...