Khamis, 30 Julai 2015

Nasi Lemak Rm1

Nilainya hanya Rm1, kata orang... standard la harga begitu.. yelah kan, zaman GST ni, mana nk dapat harga makanan murah.

Dahulu zaman bujang CK,  nasi lemak ini seringkali menjadi pilihan bila malas memasak (walaupun megi) harganya cuma 70sen, kenyang jugak la makan (diet la katakan...malam2 tak boleh makan banyak...kahkahkah)

Kini, harganya sudah dinaikkan, namun kuantitinya juga dikurangkan. Jangan tak percaya uollssss...dua kali suap jer dh FINISTO !!  hahahaha



Inilah dia Nasi Lemak Perimbun, Pantai Dalam...  wangian daun pisangnya membuatkan masih ramai yg membelinya walau tak setimpal dengan dua tiga sudu nasi lemaknya. Beras, Timun, Bilis, Cili sume mahal wehhhh... kang kalo Ahmad Maslan baca entri aku ni, sure dia suruh aku masak sendiri kan !! hahahaha.... baiklah Datuk, esok saya masak sendiri...puas makan !!! 

Hahahaha... Daaaaaaa !!! 

3 ulasan:

tun_telani berkata...

Kat sini ada juga nasi lemak seringgit.. tp tang mana lemak pon xtau, xde rasa santan lgsg. mcm nasi putih ngan sambal ikan bilis. ikan bilis mmg xde. sambal kosong je. lauk dia telur dadar sehiris.

Kak Vit berkata...

kat area lembah klang memang standard gini harganya ekk.. kalo kat kampung masih dapat dalam 50sen..

Aishah Amin berkata...

saya jenis makan sikit2 je..kalau RM1 tu boleh la terima. Saya mmg tak larat nak makan yang RM4 campur lauk ayam masak merah all tu..boleh muntah terlebih makan hehe

Jemputlah ke blog saya Blog Ibu bekerja dari rumah , semoga bersama dapat manfaat! Terima kasih..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...