Sabtu, 20 Julai 2013

Masak Lemak Lala dan Labu

Salam... lagi menu berasaskan lala...jangan jemu yer...hehehe...
Kali ini dibuat gulai lemak plak. Dah lama rasanya tak buat masak lemak ni (gulai paberet jebat). dan hari ini cubalah plak buat dengan lala (lebihan lala ari tu masih ada setengah kilo lagi)


Tak tau nk rencahkan dengan apa...akhirnya fikir punya fikir, CK letak la buah labu dalamnya... sesuai la dengan rasa manis2 labu dan lala tu kan..

Resipi? ala...tumbuk cili padi bersama kunyit hidup, bawang putih, bawang merah dan garam kasar..tumbuk sampai lumat, kemudian masukkan ke dalam periuk. Masuk sedikit air dan masak dulu bahan2 tadi sampai mendidih. Kemudian masukkan labu dan tambah santan cair..campak serai yang diketuk 1 batang....bila labu dh masak, baru masukkan lala dan santan pekat sikit.. perisakan dengan garam dan perasa... Jika suka, hiris dan tabur daun kunyit. Tapi CK tak letak sbb sayang kat daun kunyit tu. Nak pakai utk raya nanti...hehehe.....




Cerita hari ini la plak....

Akhirnya siap juga semua tempahan biskut dan sesudah subuh tadi, mula la men'delivery' ke Jalan Tun Perak KL. Tengok la gambar kat bawah tu..muat, padat dan sendat kak Timah si Jebat ni...sib baik la dia sporting, sanggup ambik cuti dan hantar tempahan2 ni.


masa balik tu, tanya jugak Jebat, berat tak muatan tadi? katanya boleh tahan jugak laaa...heheha.. sabo yer.. 



Dah selamat diletakkan di ruang stor pejabat. Ni Jebat tengah bukak semua kotak2 yang mengandungi biskut Tart Nenas, Popia Nestum, Almond London, Snow Almond, Red Pearl, Mocha Cruncy, Mazola dan Bangkit Cheese. 


Terima kasih kepada Karina (baju biru dalam gambar kat atas tu ) kerana memberi peluang kepada CK dan rakan2 untuk tambah rezeki syawal pada tahun ini. Diharapkan biskut2 semua selamat dihantar kepada client dan selamat dinikmati... insyaalah ada rezeki kita berurusan lagi yer !!!



4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum...Ck nmpk menyelerakan

Cida de' Nuanza berkata...

sedap nya lalalalala....lama tak mkn..

ayuzan berkata...

wah. labu tu makanan kesukaan rasulullah..

saya pun suka sangt..tp xpernah lg masak dgn lala..

♥♥azatiesayang ♥♥ berkata...

Salam Noorma..gulai labu mmg sedap..lemak2 manis gitu.!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...