Rabu, 29 Februari 2012

Puding Kek

Salam...

Puding kek ni CK buat sebab ada lebihan kek (errr,,,kek pandan tak brapa nk jadi).. dan menghabiskan fruit koktel. Lepas jer snap gambar ni, CK rasa lah sikit...errr,,,tak brapa best ler kalo nk makan cenggitu jer...so modified lagi...buat plak kuah kastat...so...hasilnya....WALLAH !!!! hahaha.... suka plak anak2 makan....

Puding Kek 
Bahan-bahan
-1 bungkus agar2 kering
-3 cawan air
-1 cawan gula pasir
-1/2 tin buahan koktel
-kek secukupnya

-Masak agar2 hingga larut. Kemudian masukkan air dari  buahan koktel. Kacau rata dan masukkan buah2 koktel. Siap...dan ketepikan

-Sediakan bekas. Masuk sedikit air agar2 (jangan letak buah) Biarkan dia separuh beku, kemudian taburkan kek, dan buah koktel... biar beku sedikit, dan masukkan lebihan agar2 tadi. Sejukkan dan biar keras.

Bahan Kastat
-1 cawan susu cair
-3 sudu besar gula (boleh lebihkan kalau suka)
-2 sudu tepung kastat
-1 cawan air
- Kacau semua bahan2 ini atas api sederhana hingga pekat. 



Al kisahnyer....CK buat la kek pandan...tp disebabkan nk cepat, lupa plak letak ovalet. So kek tak brapa nk gebu dan lembut....tp tak pulak bantat ataupun keras. Jadinyer, ati tak brapa nk senang untuk main buttercream....dan akhirnya CK olah ler kek ni jadi puding.... SO... itulah kisahnyer.....



Tak sangka plak, budak2 ni suka. Siap tanya "ada lagi tak mama?? " hahaha.....

8 corat coret:

Puan Ros @ Sinaranmenu.blogspot berkata...

cantik dan kiranya 3 in 1 la ni ya.Ada kek,agar2 dan buah.Oka la tu......

Asyifa Mustaffa berkata...

menarik, boleh cuba nie...:)

Anna Qawina berkata...

masalahnye..umah aku ni jarang benar ada kek tak habis..apa kata ko bg aku rasa skit..hehe

IeRA berkata...

salam....

sedapnya...

mala berkata...

sempoi ni :-)

Nieza berkata...

assalam kak CK...wahh menarik ni.kreatif idea ni..nanti boleh try:)

quinnie berkata...

wah ck...rajin betul buat puding..kita dah lama betul tak makan puding ler....malasnya nak buat..kalau boleh nak terus makan je..hehehe

Naz / Nadz COSK berkata...

Wahhh Noorma.. Mana gambar yg dah dituang sos kastad? Mesti best gandingan puding kek dgn sos kastad ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...