Selasa, 5 Oktober 2010

Chicken Puff

Salam semua. Hari ini merealisasikan menu yang tak jadi buat masa open house hari Ahad lalu. Dah tak larat dan takde masa nak buat. Sian kat kengkawan, tak merasa makan chicken puff ni. Takpe, lain kali aku buat yer.


Resipi chicken puff ni sama la ngan apple puff, sardin puff dan lain2. Pastry puff boleh beli yang dah siap ataupun buat sendiri. Kali ini aku guna inti ayam+carot+peas.


Rupa bentuk isi dalamnya.

Ceritaku: Semalam kami menerima perkhabaran sedih dari Melaka, mak sedara Jebat meninggal. So MIL aku telefon ler ajak anak dia balik kampung. Aku malas nk campur, biar Jebat buat keputusan sendiri. Tapi dalam hati, aku mmg takmo balik, sbb kete tak muat. Mana dengan kami sefamily lagi, mana plak nk sumbat MIL dengan adik ipar aku tuh. Dah lama sikit, aku tanya Jebat, nk balik ke? dia geleng kepala...katanya "budget takde ler..." aku pun ok lah..
Dan malamnya, kami keluar pegi repair handphone laki aku yang ada masalah sikit. Lepas repair, kami jalan2 sekitar Giant tu, Jebat terpandang handphone Nokia keluaran terbaru (blackberry). Belek punya belek, tawar dan tanya itu ini akhirnya dia beli. Aik?? kata takde budget nk balik kg. Tup-tup beli handphone baru plak. Oit... APA KES??

4 ulasan:

zarina berkata...

al fatihah
kalo ko buat ni haritu...wah tapau lagi la nampaknya :)
shah ni buat lawaklah..haha..

leen hussain berkata...

al-fatihah...hee... aku suka ayat yg ko potong tu konon...sama ler kita...mengelak selalu aku nak balik kg dia...yg penting dia settle sendiri ngan mak dia kan....aku suka puff2 ni...tak rajin jek nak buat, rajin beli...hahahaha

Cendana Kasih berkata...

Zarina-bukan buat lawak, itu menghabiskan duit.. saja jer nk menyakitkan hati aku, bila aku mintak nk beli hp baru, dia kata membazir, tp bila dia nk beli,,,,,eee..tension jer..

Leen- mmg leceh kalo balik kg ada kematian ni, dengan kita anak kecik dll... agh..malas ler nk layan..kete tak muat.. tumpang ler sedara lain yang berkereta besar tu..

Chempaka Aziz berkata...

ni mmg putar alam punyer org! khih...nasib baik tk bli i-phone 4! alamat, banjir lah bukit jalil!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...