Rabu, 4 Ogos 2010

Murtabak Kambing

Salam...juadah minum petang kami hari ini, Murtabak Kambing. Jebat aku dh keluar pegi kerja balik. Check lampu katanya. Malam nanti baru balik.

Kebetulan, tengahari tadi, aku masak simple jer, so petang ni bagi ler diorang makan sedap sikit. Waaa...minggu depan dh puasa kan. Selalunya murtabak ni menu wajib beli di pasar ramadhan. Selain tu, kuih tepung pelita. Sedapnyer...


Resipinya tengok sini yer..daripada majalah Seri Dewi dan Keluarga, Ogos 2009. Terima Kasih kepada Zarina yang sudi bagi aku majalah ni. Aku ni tak kira majalah lama ke, baru ker, janji boleh baca dan banyak resipi kat dalam tu.

*untuk doh, aku guna instant paratha jer. Senang, cepat dan sedap !! wat apa nk habiskan tenaga menguli tepung roti canai. Kan dh ada yang segera. Guna jer lah !


4 ulasan:

Deliah's Deli berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Deliah's Deli berkata...

betul3x..klu buka puasa menu ni ant yg wajib-hehehe :)

Mas berkata...

kak norma...memang menu wajib mas ngan suami masa bulan posa...selalu beli kat bazar ramadhan..sedapppnya...meleleh air liur dah ni...

Cendana Kasih berkata...

Deliah&Mas -time pose perkara wajib yang saya buat ialah merayap ke pasar ramadhan. Kengkadang beli 1 jenis kuih jer..saja nk jamu mata sementara tunggu waktu berbuka. Tahun ni ada baby kecik, payah sikit ler...pergi yg dekat2 jer kot..(tp takleh nk merempit laaa)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...