Jumaat, 14 Mei 2010

Taufu Hamburger wif mushroom sauce

Salam semua...aduh laa...penat sungguh hari ni, aku baru jer sampai dr Melaka. Cadangnyer semalam nk pegi, tp tak jadi plak. Abang aku kat Taiping tu dh pegi melawat mak aku subuh2 pagi lagi, pas tu sebelah petangnya plak pakcik aku kat Shah Alam pun sampai. So kami decide takmo pegi semalam. Kang penat plak mak aku nk layan sume orang...
Bertolak dr KL pukul 3.15 dan sampai Melaka pukul 4.30, sebelum tu singgah jap kat Simpang 4, beli pulut panggang untuk mak. Sampai sana, tengok mak aku masih tak brapa ok. Masih sakit dada kalo bercakap dll. Tak lalu makan plak... sembang sekejap dan kami terus balik KL. Pukul 6.30 dh sampai Bukit Jalil...sib baik jalan tak jem.


Inilah dinner aku malam ni, si Jebat dan anak2 makan nasi goreng dan tomyam. Disebabkan aku protein diet, so aku makan ler benda ni. Diet ker?? kahkahkah.. sebenarnya hari2 makan nasi pun boring gak..so tukar ler selera plak..itu jer...resipi amik kat umah Hana. Boleh rujuk sini untuk resipi yang marbeles tu...

Untuk gravy dia plak, aku buat sos cendawan. Boleh ler korang amik kat rumah si makyung Abbot tu yer... rujuk sini yer

Time kasih semua. Seronok ada kawan2 alam maya yang tak lokek ilmu dan resipi. Kadang2 rasanya aku lebih rapat dengan kawan2 blog dr kengkawan FB...entah laaa....



Ok..sampai sini dulu...dh letih laa...plan nk buat biskut terpaksa ditangguh ke esok hari. Cuma nk layan Alif Firdaus jer malam ni...Slamat Malam sume...





1 ulasan:

CatlinaFly berkata...

salam kak noorma, nampak menarik burger tofu tu..btw, nak jemput akak join lucky draw utk food blogger sshj nih!

http;//makanmakanbycatlina.blogspot.com

mudah je, just tinggalkan komen dan tggu review dari sy!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...