Sabtu, 8 Mei 2010

Nasi Lemak Pandan

Salam semua...aku seronok sangat hari ini, sbb Hang Jebat cuti...yehaaa!!! yelah, laki aku ni dalam sebulan hanya boleh cuti sekali jer (sabtu dan ahad ler..) lepas tu wajib kerja...teruk kan TNB ni, paksa2 orang kerja plak... Kalo nk cuti sangat pun kena cari pengganti..macam la laki aku tu orang penting sangat!!! menyampah.....

Pagi ni kami breakfast nasi lemak ijau..hehehe... sib baik laki aku ada tengok rancangan masakan kat AFC, citer pasal nasi lemak pandan ni, kalo tak mau terkejut berok dia nengok nasi lemak kaler ijau ni.. ni belum mak mertua aku tengok lagi, kalo dia ada, tentu membebel 40 hari 40 malam.. yelah..orang tua mana boleh ada perubahan..mesti ler kecoh..aduh laa...


Nasinyer tak brapa hijau, aku guna 2 helai jer daun pandan. Blender skali ngan kelapa parut tu. Ni kes malas ler ni.. kalo tak jadi ijau pun takpe...Hari ni takde lauk pauk yang macam kat kedai tu, buat simple jer, cuma sambal tumis ikan bilis dan telur rebus.

Ok... slamat bersarapan. Lepas ni aku dan hubby nk hantar kete kancil aku pegi servis. Macam2 hal plak kete kecik tu. Tapi kecik bukan sebarang kecik, kecik berguna time nak mencilok dan nk parking tempat sempit...wakahkahkah....

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...