Isnin, 12 April 2010

Kari Ayam

Macam tak best jer lauk hari ni? tapi inilah yang dapat aku masak... dah takde idea nk masak apa.. kalo ikut menu si Irfan, hari2 dia nk lauk Ayam Masak Merah..sampai aku dh jemu nk buat lauk tu..
Kat rumah ni, yang laku lauk AYAM ler.. seafood ni bukan tak makan (ehem,ehem..teringat entri Kak Ina KL baru2 ni...) tp betul.. kat umah aku jarang masak lauk sotong, atau ketam.. Udang pun tengoklah.. dua kali seminggu kot.. SEBAB TAK MAKAN SEAFOOD?? sebabnyer aku ni alergik makanan laut...kang bengkak satu badan..sapa yang susah? sume orang susah..kalo si tukang masak dh sakit, kang semua perut di rumah ni lapo.... pernah sekali buat stok udang nk masak Mee Udang, lepas jer makan, terus naik merah satu badan..dan berdezup jugaklah pegi klinik... sib baik ler free (he,he...panel TNB)


Buat gulai ayam ala chinese style.. aku dapat respi ni dari web site Your Singapore.. entah ler..baca sekali imbas jer..pas tu ingat balik resepinyer..

Ikan cencaru sumbat sambal. Respi paberet aku dr kecik sampai la skang ni. Tapi kalo mak aku masak, dia suka guna ikan kembong yang besar2 tu.. teringat keenakan masakan mak aku...

Sayur kacang buncis goreng. Beli kacang buncis ni masa g shopping kat Maiden USJ minggu lepas. Lama dh tak makan kacang buncis ni.


Bila dh buat gulai ayam ni, teringin lah plak nk makan dengan roti jala. Alahai..semoga vitamin 'R' akan terus berada dalam diriku..Amin!!! kalo tidak cicah ngan roti gardenia jer lah...

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...