Sabtu, 1 Ogos 2009

Gulai Lemak Telur Itik

Menu hari ini. Dh lama tak makan lauk ala kampung cenggini...Sejak pregnant ni aku takleh makan ikan la..mcm biasa, kalo mengandung jer takleh makan ikan,,agaknyer ikan pun tak suka kat aku..he,he.... Untuk tu, aku makan jer lah telur, ayam dan sayur...tapi ikan masin boleh plak..agaknyer sbb takde bau hanyir kot...

Gulai lemak cili padi telur itik. Campur dengan belimbing buluh..memang syok...

Ikan pekasam. Ni kakak aku di kampung yang bagi.

Sambal belacan+buah binjai..sedap sehingga menjilat jari..lama dh tak makan buah binjai ni..

Macam biasa, ulam daun selom. Paberet aku ni,cari gak daun pegaga, tp takdelah plak..


Kenyang makan nasi hari ni. Alhamdulillah!!! (ewah, mcm iklan la plak) Jangan terkeluar balik udah ler...




2 ulasan:

Fiza Nordin berkata...

adoiii terliur aku tgk hidangan ko noorma...sedapnyeeee mak yung ni masak...baguslah klu ade selera makan.klu aku baru2 ni azab sikit.perut lapo tp xde selera nak makan.serik tul rasenye...huhuuuu serik2 pun 3 dah keluo hahahaaa

Cendana Kasih berkata...

Fiza..ni pun ikut mood, kalo mood malas aku sampai, siaplah orang kat umah ni, makan telur goreng ngan kicap jer lah...he,he...aku pun lepas ni dh stop..serik...kah,kah,kah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...