Jumaat, 24 Julai 2009

Kalau dh rezeki

Hai kengkawan sume? apa khabar? lama tak berblogging kat sini...Sejak dua menjak ni, aku tak brapa sihat jer. Letih dan sering kena semput...aku ingatkan kesan daripada diet giler yang aku amalkan... Mana tak nyer, dalam masa dua tiga minggu ni, aku asyik kena bengkak gusi jer. Jadi tak boleh la makan benda keras. Tapi perut ni tetap kena isi. Aku pun buat lah bubur nasi. Disamping tu, tengah kemaruk plak makan fruit salad....ubat diet pun maintain makan...
Tapi bila tiba masa period, aku tunggu punya tunggu, idak jugak keluarnya...dh lewat lebih dekat sebulan dh. Ingat plak pada entri fiza satu ketika dulu. Mungkin sebab stress kot. Aku pun tak amik kisah sangat la bab pregnant ni. Dh hampir setengah tahun mencuba, tp takde jugak rezeki. Agaknya aku ditakdirkan untuk hanya 2 orang anak kot.. laki aku slalu cakap...agaknya 2 jer kot..yelah, 2 rumah, 2 kereta, 2 anak...sume dua, dua dan dua.....
Dan kali ni aku tak mengharap langsung. Kalo ada, adalah...kalo takde pun, redha jer lah dengan pemberiannya. Sambil tu makan jugak ubat2 tradisional dan jamu. Paling baru, 2 bulan sudah aku beli Jus Jentayu, untuk kesuburan wanita. Disamping ubat2 diet yang lain. Paling brutal ialah aku sapu perut aku ni dengan minyak panas tiap kali terasa sakit perut...yelah..dh ingatkan takde apa2, so sapu jer lah sesedap rasa....


Tup-tup...semalam, badan rasa semacam jer....bila petang jer aku mula lemah..tak larat dan asyik nk tido jer...masak pun malas jer.... Tapi mulut ni teringin benar nk makan BUAH DELIMA yang warna merah tu...ish...hairan gak...selama ni aku tak pernah pun terasa nk makan buah tu. Tapi kenapa plak kali ni...
Eh, aku ni mengandung ke? hati dh mula tak sedap.... kenapa yer... sebab tiap kali mengandung, aku mesti teringin nk makan buah delima. Jenuh laki aku cari satu KL...dua-dua anak pun aku mengidam benda yang sama....
Malamnya aku takleh plak nk makan nasi. Pandang jer lauk mcm nk muntah...isi jer makanan, muntah...ish..lain mcam plak ni....
So pagi ni, aku pergi lah klinik. Konon nk amik ubat ler..pasal period lambat....
Tapi bila buat urine test...sah...mengandung....alamak?? aku termengandung?? mcm mana leh jadi ni? padahal baru dua hari lepas aku telan ubat diet??
Laki aku apa lagi, tersengih la dia...sbb masih lagi power...konon!! aku plak...uish..takut, teruja, dan macam2 lagi perasaan. Yang nyata, aku dh takleh diet, badan pun pasti kembang lepas ni...Aku tak kira, bila dh selamat sumenyer nanti, mesti nk pegi Slim World? ada ke budjet?? agh?? ..kumpul dr sekarang laaa... Cik Min, nanti kita order Jus Mate 5 banyak2 dari awak yer!!



Itulah kisah aku untuk kali ini...diam-diam berisi..ha,ha....baju raya anak belum settle jahit lagi tuh. Nasib baiklah langsir dh selesai sume. Paling ngeri, aku dh janji dengan jiran aku nk buat kuih untuk jualan pasar ramadhan nanti. Boleh ker aku buat?? Lagi menakutkan bila terkenangkan sampel kuih raya yang dah aku edarkan. Tempahan pun dh diterima. Larat ker aku buat sume biskut2 tu? Alahaiii....semoga morning sickness aku tak brapa teruk kali ini...wallahualam!!!




17 ulasan:

Chik Mimi berkata...

Nooooormaaa congratsssss hihihihii take care

Ummi berkata...

Salam Noorma...tahniaaaahhhhh! Wah, yang ditunggu dah tiba..bagai bulan jatuh ke riba eh..so jaga diri dan pemakanan k..juga tingkatkan ibadat, moga mendapat anak yang soleh/solehah..(*emm..dah ramai yang terjangkit2 ni..td g rumah Nor67 tu pun, macam dah kena jangkit gak..) So akak lari dulu ya, takut "terkena" hehee..tumpang main dgn anak2 buah je la nnt..

a.z.r.i.n.a.03.07 berkata...

ta'-nek-yah !!!!!!!!selamat-selamat !!
tengah tunggu turn niy..tapi cam maleh.. ahaks..

zura berkata...

tahniah..best..best dgr org peknen nih...doakan utk sy yer..sbb dh 3 thn mencuba still x dpt2 lg...

hana berkata...

waahhhhhh!!! tahniahhhhh!! ade geng makyungg!! hihihi.... arap2 ko se'rajin' aku time peknen nnti! hihihi

Jun berkata...

congrats noorma..aikkk, pas ni kena tambah la rumah 3, kete 3..hahahha....rezeki tuuu...jgn jangkit kat akak ye, wahhahaa

Myza Pesona berkata...

Tahniah! Jaga diri dan pemakanan! Amalkan pemakanan yang baik dan elok!

Tanpa Nama berkata...

Salam Kak Noorma... tahniah!!! harap2 dipermudahkan semuanya :)

Cendana Kasih berkata...

Kak Mimi- time kasih..akak pun sama laa...take care...

Kak Ummi-aik akak? dh tutup kilang ke? he,he...saya pun lepas ni nk tutup gak...

Azrina-kita pun mcm maleh jer, yelah, umur dh 33, dh tak larat..tp dh nk bagi, terima jer lah

Hana-yelah, kita berharap sangat dapat vitamin R mcm Hana tuh..dapat buat serba serbi..ko memang superb la Hana

Kak Jun - ala akak, tu gurauan jer..aik?? takut berjangkit? jangan kak...kata orang time pegnen ni nk mintak apa sume bleh..he,he,he

Myza- thanks Myza..

Blog resipi- thanks..insyaalah dipermudahkanlah sumenyer...





Zura- akak pun doakan untuk zura gak..nanti leh berbesan..he,he...

Unknown berkata...

TAHNIAH NOORMA! Wah... seronoknya. Lagi sorang mengandung tahun ni. Kakchik tumpang gembira.

Cikmin berkata...

Welkam to the club noorma....alahai...camne cikmin leh terlepas berita gumbira ni..tp ari tu noorma kata skg x lalu makan ikan..ada gak cikmin reply balik..tp terlupa lak nak wat sport cek kt sini..kot2 la ada tertinggal berita sensasi kan..tahniah ye noorma..mesti baby 2010 ni..harap2 noorma dan baby sihat sepanjang kehamilan dah selepas kelahiran nnt...

zai berkata...

Tahniah la...teringin pulak saya,sana cni org ngandung nih.

Fiza Nordin berkata...

wlu mungkin aku orang terakhir yg ucapkan tahniah,aku nak gak ucapkan tahniah kat ko noorma...

tahniah lagi...take care yek...

Cendana Kasih berkata...

Kak Chik-time kasih kak chik

Armouris-thanks, nanti saya baca yer

CikMin-thanks cik Min, sama2 lah kita dapat baby 2010 nanti yer, harap cikMin dan baby dalam perot tu pun sihat walafiat

Zai- thanks Zai.

Fiza-thanks Fiza, tp ko bukan org yang terakhir tahu hal ni...sbb mak aku sendiri dan keluarga mertua pun sume lom tahu lagi..saja nk wat suprise...he,he...

Cikmin berkata...

halamak!!!..klu tggu 2010 baby cikmin lahir...maknanye bunting gajah la ye noorma...cikmin lahir baby musim winter noorma...hehehe...

Chef Cid berkata...

Congrates.. rezeki tuh jangan di tolak :)

jidood berkata...

waahhhh.. cik noorma kita pun dah membawa perut juga... welcome to the club noorma... akhirnya dimakbulkan juga doa... selamat menjaga kesihatan semasa mengandung... banyakkan makan buah, nanti baby kuar cantik n gebu... huhuhu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...