Isnin, 15 Jun 2009

White Cup Cake & Buttercream

Ingat nk wat projek roti lagi hari ni, tp bila terfikirkan korang pasti muntah dengan entri aku tuh, so batal ler niat. Hari ni projek lain plak...he,he....

Masa pergi Yummies Bakery hari Sabtu tuh, aku beli krimwell, dan set asing tu. Ni kiranya nk merasmikan barang baru ler....Memang lama dh berhajat nk main buttercream. So hari ni tertunailah hasrat dihati...(kak Ina, jangan marah, pinjam tag line tu kejap..)



Lama gak aku mengerjakan buttercream ni. Mula2 mestilah buat cup cakes kan. Aku amik resepi white cup cake dari blog Izanman. Sambil tu layan plak citer Bujang Lapok. lepas cup cake dh masak, dan disejukkan, buat plak buttercream. Jangan gelak yer tengok hasil keras tangan aku. Baru nk belajar laaa...... Sebenonyer aku cari edible imager bersaiz cup cake ni, tp kebanyakan kedai bakery tak jual.Diorang jual saiz besar jer. Takpe lah, nanti leh order dr blog Loveliana.


Bila dh kemas sume, ambik gambo dan bagi Irfan rasa sikit..barulah badan mula letih. OOo..rupanya aku tak ambik breakfast pagi tadi. Bila bangun jer, terus masak untuk makan tengahari. Lepas tu sambung wat cup cake dan buttercream. Patut la badan penat semacam...Ok lah, sampai sini dulu yer...nk rehat kejap...bye sume...

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...