Selasa, 17 Mac 2009

Sambal Sotong+ Petai

Resepi ni dapat idea masa tengok citer Mertua vs Menantu. Selama ni memang tak pernah buat sambal sotong campur petai, tp laki aku cakap apa kira, letak jer..janji leh makan. So aku pun cuba ler... tak banyak beza dengan sambal udang+ petai yg biasa tu...


ni dia sambal sotong + petai, first trial, sedap...lagi best kalo makan ngan nasi lemak. Cara nk membuatnyer, sama jer mcm buat sambal tumis biasa tu, cuma tambahkan aje petai.



Ni ikan pari bakar

Kerang rebus

Air asam untuk cicah kerang rebus dan ikan pari bakar

Ulam daun selom. Kat tepi tu ulam jering.. beli dua tiga bijik kat pasar (laki aku nk cuba jer)

Sambal kelapa untuk dimakan bersama daun selom (ni paberet aku ni)



Seronok tengok laki aku makan bertambah-tambah.Kalo masak lauk2 kampung macam ni, sku kena masak nasi lebih la..

lauk2 ni sume habis tengahari ni jugak. Untuk malam nanti, apa la aku masak yer...tp semestinya diorang tak nk makan nasi dh...kena masak yg something simple jer lah...huh..lega!!









2 ulasan:

Unknown berkata...

salam..

sedap tu makan ulam daun selom & nasi panas..

sotong masak petai.. kakyong pun besa buat... kita yg nak makan kan..

Cendana Kasih berkata...

kakyong...betul tu..kita masak dan kita makan...janji lepas masuk dalam perut sendiri...bukan nk bagi mak mertua makan pun...(he,he,.he...) kalo mak mertua aku tau, mesti dia banyak komplen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...