Selasa, 31 Mac 2009

Sambal Jering + Ikan Pekasam

Hari ni laki aku tak balik untuk makan tengahari. Dia ada exam hari ni. Exam naik pangkat. Sebelah pagi ujian lisan dan petangnya plak ujian bertulis. Semoga abang lulus yer!! Oleh kerana dia tak balik, so boleh ler aku masak yg simple. Tengok kat dapur, ada jering yang dh terkopak kulit nya.. oh, jering tu dh tua. Nk buat apa yer dengan benda ni? nk buang, sayang plak. Teringat plak kat satu resepi yg pernah dimasak oleh Sheila Rusly. Aku pun try ler....

wah..rasanya not bad. Pedas2 lemak. Sedap la plak...kira alringht ler resepi ni.... Kita nantikan feed back dari Hang Jebat plak yer..


Ikan pekasam ni paberet aku. Kat umah ni hanya aku sorang jer yg makan ikan pekasam. Ni buat sendiri tau, bukan beli. Ikan pekasam talapia.


Sayur bayam merah, pelengkap lauk2 untuk hari ni.





2 ulasan:

ZaiY berkata...

salam noorma..
sy pun penah dgr org kata sambal jering sedap, tp xpenah try sbb sy xmakan jering. maybe kalau wat sambal sy leh makan kut..nanti dh balik msia nk try la jugak..ikan pekasam tu feberet sy gak..sedapnya ratah2 bawang tu pun sdap..

Cendana Kasih berkata...

betul la zaiy, saya yg cuba kali pertama pun dh tertawan dengan rasa lemak2 pahit, pedas...emm...sedap lah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...