Rabu, 18 Februari 2009

Bihun Goreng

Ni breakfast kami hari ini...bihun goreng..kali ni buat warna putih plak..kalo kali aku bihun warna putih ni dia tak brapa suka...katanya pucat jer..takde selera nk makan...aku dan anak2 plak suka mcm ni, ringkas jer....

Sebenarnya nk masak bihun ni senang jer..aku cuma bancuhkan Perencah Bihun Sup Adabi dengan air, dan kemudian tumis... (baca kata arahan di plastik tu untuk keterangan lebih lanjut) Memanglah asalnya bihun sup, tapi aku suka buat style kering..senang dan sedap....


Untuk snek anak2 dengan tv, dan terlanjur masuk dapur, aku gorenglah Potato Wedges ni..Resepi yg mudah, dari Noorsha-MYR ler.... dh selalu buat, senang jer..aku rebus kentang dalam 10 biji kemudian simpan dalam esbox, masa nk goreng, baru belah dan letak bahan 2 lain..senang jer tu....... lepas dh masak, susun dalam pinggan kemudian pancutkan dengan mayonis dan thousand island sos....emmm..yummy!! resepinyer...klik sini yer





Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...