Isnin, 19 Januari 2009

New Toys

Semalam jalan-jalan kat C4 Jalan Peel, Cheras ternampaklah Breadmaker Kenwood, tengah offer, harganya rm229.90. Tapi hampeh, habis stok la plak. So hari ni aku pegilah pulak ke C4 Sri Petaling, tapi benda tu langsung tak wujud di sana.
Lastly, hubby ajak aku pegi Jusco, Equine Park, kononnya nk cari kat sanalah. Selalunya jenama Kenwood ni kat Giant, Tesco memang takde (yelah, barangan Kenwood ni mahal, so Giant, Tesco memang tak jual)
Sampai jer kat Jusco, benda tu takde offer la plak. Cari brand lain takde lah plak. Aku call balik C4 Cheras tu, tanya, dia kata kalo sampai stok baru, nanti dia call aku, harga masih rm229.90.
Takpelah..aku tunggu jerlah yang tu, tapi takkan nk balik dengan tangan kosong kan. Akhirnya aku belilah benda yang dalam wish list aku ni (selain breadmaker tu)

Senang sikit aku nk buat jus lepas ni. Tak payah pakai blender lagi. Ni jenama Cornel. Sebelum ni aku dh guna sandwich maker jenama ni jugak, memang bagus.


Ni plak, barangan pilihan hubby aku. BBQ Grill. Katanya senang nk bako ikan, ayam atau daging. Tak payah beli arang lagi dah. Lagipun guna arang ni leceh sikit, nk kena tunggu sampai jadi bara dll. Tapi aku rasa pakai arang lagi sedap. Semalam dia dh nampak benda ni kat C4, tapi ragu-ragu nk beli. Masa balik, fikir punya fikir, dia kata nk beli plak. So hari ni, bila dh jumpa, dia sambar jer lah. Agh, lantak lah..dia yang bayo. Tapi juicer tu aku yang bayo... ha,ha,ha...

*betul kata Elly Iskandar dalam rancangan Ally(tv3) tu, wanita ni tak terjejas langsung di masa negara tengah gawat ni. Biarpun inflasi melanda, tapi wanita tetap seronok shopping sini, menghabiskan duit.... salah sorangnya AKU. Padahal benda2 ni takde lah penting sangat kan! Inilah sifat aku, kengkadang tu kedekut mengalahkah haji bakhil citer labu labi tu, tapi bila sampai mood pemboros tu, duit tu keluar laju jer.....

4 ulasan:

Unknown berkata...

oh, noorma, alangkah jelesnya kakchik melihat juicer itu dan bestnya kalo dpt beli BM yang semurah itu.dise

hana berkata...

wohohohooooo.... jelessshhhh dah nih! hehehehehe...... baiknyer cik abemu!

Fiza Nordin berkata...

sgtlah aku teruje melihat toys barumu itu Noorma....masih ada sale lagi ye...sabo, sabo...hahaha

Tanpa Nama berkata...

Kak Chik- BBQ Gril tu hubby yg beria-ia nk beli, saya tak heran sikit pun kalo takde...

Hana-yelah Hana, mood hubby aku ni baik sebab semalam dia g memancing tak dapat ikan, padahal kita ni dh berkira-kira kalo dapat ikan tu nk masak apa. Ni kira nk pujuk ler...

Fiza-masih ada offer lagi, sampai raya cina, kat Jusco

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...